Destroyer Obstacle Competition

Stacjonarne zawody przeszkodowe

Kolejna edycja za

Zapisy ruszą niebawem 🙂

Zasady zawodów:

Pierwsze dwa etapy to testy na wytrzymałość, siłę oraz kondycję

Finały to sprawdzian umiejętności technicznych oraz szybkości.

Przebieg wygląda następująco:

Całość wykonujemy w systemie 60/30 czyli przez 1 minutę wykonujemy ćwiczenie i pół minuty odpoczynku przed następnym.

Każde z ćwiczeń wykonujemy na czas. W czterech z nich będzie liczyć się jak największa liczba powtórzeń ( będzie to ilość punktów ) w ciągu określonego czasu. W zwisie będzie liczyć się jego długość ( im dłużej (sekund) tym więcej punktów ).

Punkty są sumowane a osoby z największą ilością przechodzą do kolejnego etapu. Liczba osób przechodzących do kolejnych etapów jest zależna od łącznej liczby uczestników danego wydarzenia.

Etap 1 :

Pompki

Podciągnięcia

Skoki na skrzynię

Etap 2:

Zwis ( na czas )

Dipy

Finały:

W finałach najlepsi będą mierzyć się na torze składającym się z 6 etapów ( przeszkód ). Pomiar czasu grzybkowy, czyli zawodnik sam uruchamia zegar na starcie oraz zatrzymuje go po pokonaniu toru.

Maksymalnie 3 próby na jednej przeszkodzie. Limit czasu 5 minut.

Każdy etap jest zaliczany dzwonkiem, znajdującym się na końcu przeszkody. Zawodnik nie może oprzeć się nogami na ziemii ani konstrukcji nośnej przed zaliczeniem.

Należy zliczyć wszystko co stoi na drodze do zwycięstwa w najkrótszym czasie ze wszystkich, by wygrać zawody.

Rulebook:

Pompki:

Rozstaw chwytów jest dowolny. Ciało w linii prostej. Wykonujemy przez minutę ruchy od pełnego wyprostu do zgięcia do kąta prostego. Odpoczynek dozwolony tylko w pozycji wyjściowej czyli na wyprostowanych rękach. Niedokładnie wykonany ruch nie jest liczony przez sędziego. Jeśli zawodnik zdecyduje się skończyć ćwiczenie wcześniej, pozostały czas dolicza się do półminutowego odpoczynku.

Podciąganie:

Poprawny ruch to podciągnięcie od zwisu na wyprostowanych rękach do drążka tak, by broda znalazła się na jego wysokości. Podciągnięcia winny być tradycyjne, ruch należy wykonywać w płaczyźnie góra/dół ( „kopnięcie” nogami dozwolone by dociągnąć ruch ). Ruchy bujane są niezaliczane. Podciągnięcia typu butterfly oraz kipping nie są zaliczane. W trakcie przeznaczonej na ćwiczenie minuty, można puścić drążek i stanąć na nogach by odpocząć.

Skoki:

Skok z obu nóg na skrzynię. Ruch zostaje zaliczony, gdy stopy w całości staną na górnej powierzchni skrzyni. Gdy stopa lub stopy wystają poza płaszczyznę skrzyni, ruch uznaje się za nieprawidłowy. Nogi nie muszą być prostowane. Zejście ze skrzyni w sposób dowolny.

Zwis:

Chwyt drążka dowolny. Każde 5 sekund to 1 punkt. Chwyt oraz rozstaw rąk można zmieniać w trakcie wykonywania ćwiczenia, jeśli nie użyje się do tego celu nóg ( opierając się o konstrukcję lub podłoże ). Dotknięcie ziemi kończy konkurencje.

Dipy:

W podporze z wyprostowanymi łokciami rozpoczynamy wykonywanie ruchów zginając ręce do kąta prostego i ponownie wypychając się w górę do pełnego wyprostu. W trakcie można odpoczywać stając na nogach.

Tor przeszkodowy:

Tor pokonujemy na czas. Atak na przeszkodę techniczną musi nastąpić sprzed linii odznaczającej. Przeszkodę zalicza się po uderzeniu w dzwonek. Nie wolno używać konstrukcji nośnych przeszkód w trakcie ich pokonywania. Start czasu następuje po jednokrotnym kliknięciu przez zawodnika w przycisk startujący. Po pokonaniu całego toru ponowne jednokrotne naciśnięcie przycisku powoduje zatrzymanie czasu. Startujący może podjąć maksymalnie 3 próby pokonania przeszkody. W przypadku trzech nieudanych prób zawodnik kończy potyczkę. Limit na pokonanie toru to 5 minut. Po tym czasie sędzia może zakończyć zmaganie.